Visualiseringar gör man när man vill visa produkter som inte finns. Bilden till höger är från en pitch för Opel GT merchandize. Vi jobbade ihop med en designbyrå. Jag och fotografen Rob Vanstone hade som uppgift visualisera deras design. Genom att fota liknande produkter så modifierade jag dom i Photoshop, tex ändrade form, la till nya sömmar, knappar, hål, bytte färg etc tills produkterna blev som de var tänkta. Slutresultatet blev en helt annan finish än vad 3d hade kunnat åstakomma. Konkurenten använde 3D för att visualisera, men hade bara råd att visualisera enstaka objekt. Vi vann pitchen. Den kund jag gör de allra flesta visualiseringar för är Santa Maria. För varje ny produkt som lanseras så har jag troligen gjort ett par visualiseringar. Med risk att verka skryta över sin egen byrås förträfflighet så måste jag säga att Santa Marias produkter är i en helt egen klass när det gäller design. Jämför någon gång med ett andra märken så ser du att de inte har någon konkurrens. Detta är förståss våran grymma designbyrås förtjänst. Men det underlättar nog att pricka rätt med tydliga visualiseringar av slutresultatet. |
0 kommentarer:
Skicka en kommentar