fredag 9 januari 2009

Om Tobias

Föddes 1976 i Göteborg och växte upp i Västra Frölunda. Mitt livs resa har hitentills var en ganska skakig tripp med många gupp. Men det verkar ha jämnat till sig nu på senare år.

Hur är jag som person? Sarkastiskt, jävlig o lite småelak men med glimten i ögat. Jag är uppvuxen i förorten och har jobbat på många mansdominerande jobb som lager o liknande där det varit en viss jargong som det kan vara mellan grabbar (men som kanske inte alltid funkat på min senaste arbetsplats).
Jag vill se mig själv som mycket arbetssam och lojal om jag behandlas väl.
Jag ställer bara upp i fighter som jag vet att jag kan vinna, alltså jag ger allt eller inget.
Ärlighet är något jag alltid strävat efter men som verkar oförenligt med den branch jag jobbar i.
Innerst inne är jag nog ganska snäll och jag är nog den sista som sviker någon i nöd.


Hur började jag med bild?
Har varit intresserad av teckning och bild i hela mitt liv. Började fotografera för att ha referensbilder till illustrationer. Gick från Deluxe paint (amiga) till Photoshop 2.0 (mac) och började manipulera scannade illustrationer digitalt.
När jag blev kontaktad av ett amerikanskt företag som ville att jag skulle retuscha underklädesmodeller för kataloger så fick jag upp ögonen för hur lätt det var att få hyffsade bilder att se riktigt bra ut. Jag började då med modellfotografering som hobby med främst min flickvän och hennes vänner som modeller.

Långt senare i livet (vi snackar från Photoshop 2.0 till CS1) så började jag som praktikant på en fotostudio och började jobba med repro. Jag hade tidigare aldrig haft en tanke på att söka ett sånt jobb då jag trott att mina kunskaper inte räckte till. Men om jag får säga det själv så räckte det och blev lite över. När jag började på reklambyrå så fick jag nytta av både mitt photoshopkunnande och mina illustrationsfärdigheter.
me

1 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Skicka en kommentar