fredag 6 februari 2009

Superprice – bara bra film.

logo

När jag var o handlade idag på COOP kom jag o tänka ett av mina allra första uppdrag på den byrån jag jobbar för.
Paramount som körde med “bästa filmvalet” (i form av en gul knapp) kände att det var dags att byta till något nytt. Det var 2 byråer som var inblandade. Det var lite prestige att vinna just detta uppdrag så det var flera ADs inblandade. Med mitt tillträde på byrån så var det bara för dom att skicka EPS filer så kom de tillbaka i glossy 3d finish alá Tobias stil. Eftersom vi så snabbt och billigt kunde arbeta fram färdiga bilder så fullständigt mulade vi den andra byråns förslag, det var inget ens att tänka på.

I samband med att vi fick uppdraget så skulle det göras en skiss på en TVreklam. Kreatörerna spånade o kom fram med en idé som dock inte godkändes. Istället fick jag i all hast komma på någonting själv. Det var ingen speciell idé direkt. Det som dock är intressant var att filmen var uppbyggd på samma design som Xbox 360 dashboard är idag. Alltså titlarna kom stort från en sida o skalade ner och försvann mot andra sidan. Jag tror nu inte att Microsofts Xbox360´s designteam sneglade på min reklamsnutt och gjorde sin största dashboarduppdatering nånsin efter den. Men det visar iallafall att min design antagligen var ganska rätt i tiden.

Tyvärr kunde jag inte hitta reklamfilmen, postar den om jag hittar den.
logobutik

Blev påminnd av ett gammalt jobb när jag var o handlade.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar