torsdag 5 februari 2009

Mr Snickers - We´re working on it

För att fylla ut med inlägg så visar jag lite gamla jobb.

Jag minns när jag började på den byrån som jag jobbar på just i skrivande stund. Jag stötte på en arbetsmapp som hette “Snickers”, jag frågade om de verkligen hade dom som kund, de svarade ja.
Jag utbrast: men då borde ni väl ha Mars också?
Men till min besvikelse så fick jag veta att Snickers var inte den där chokladen med jordnötter utan en tillverkare av arbetskläder Snickers workwear.

Jag gjorde ett bildspel åt en internpresentation för Snickers då jag blev ombedd att göra en kul bild för att lätta upp stämningen i presentationen. Det skulle vara hur Snickers yrkeskläder och även Hultafors verktyg skulle kunna se ut i framtiden. Resultatet blev bilden till höger och den gjorde stor succé på internpresentationen. De ville använda bilden till annonser och snart började den synas på helsidor i dagspress runtom i skandinavien. De beställde även en animerad variant för att ha på webb och ytterliggare internpresentationer.



snickers
Futureman

0 kommentarer:

Skicka en kommentar