måndag 2 februari 2009

Shrek butiksställ

Butiksställ, lyckligtvis brukar jag slippa göra denna typen av jobb numera. Men eftersom det var tvunget att skapas ett isberg så var jag mest lämpad för jobbet. Isberget var aningen klurigt att fixa. Det var inte bara att rendera ut ett berg i 3D, för det gav inte den där “cartoon”känslan. Istället var jag tvungen att måla ett berg i Photoshop, sedan applicerade jag mängder med texturer o filter tills det började påminna om Ice age bergen (Som vi inte hade någon högupplöst bild på.).

Kanske du har sett detta stället i en butik någongång. Då har du troligen inte tänkt på hur mycket jobb en stackare fått lägga ner på det (jag..). Alla figurer har ju en tomteluva på sig, det hade dom inte från början. Det blev alltså 18 st tomteluveretuscher. När man arbetar med Paramount så måste allt material vara godkänt från LA. Vi hade bara en godkänd tomteluva, därför behövdes den förvrängas på varje figur för att det inte skulle se alltför lika ut. Tacka gud för “Snowdrift plugin” som automatiskt lade en snökant på loggan o botten.

Bilder som skall användas till dessa ändamål är vansinnigt stora och filerna är oerhört tungrodda. Vi gör det mesta jobbet i PS, lite besvärligare än att fixa det i indesign som troligtvis många andra gör. Men det blir ju betydligt snyggare att göra dom i Photoshop.

shrek

0 kommentarer:

Skicka en kommentar