fredag 30 januari 2009

Har Båtmässan öppnat?

Idag startar Båtmässan på svenska mässan (imorgon för allmänheten). Jag är inte helnöjd med kampanjen. Till mitt försvar säger jag bara att jag hade en väldigt liten del i kampanjen detta året. Det jag har gjort är inget jag direkt står för, men ändå tvingats göra. Ett moving message (till höger) där texten “Har båtmässan öppnat? dyker upp tätt följt av ett nej, “nej” ändrades till “Ja” efter premiären. Eftersom jag inte gillar det så tänker jag visa lite från föregående års reklam för just Båtmässan dagen till ära.
batmassan_jumbotron

batmassan_press
Jag fick oförtjänt mycket beröm för dessa bilder. Fotografen Rob Vanstone borde fått mest. Han fotade ursnygga bilder. Jag bara retuschera dem, satte ny etikett, klippte in båtar i flaskorna samt ställde upp dem på rad. I bilden ovan retuschera jag aningen mer dock. Jag verkligen älskar Robs foton, han har gjort ett riktigt bra jobb och han verkligen visar hur bra han är på produktfoto. Till den kampanjen så gjordes riktigt läckra banners, där jag fick spinna loss ganska ordentligt med scriptade effekter. Att gå från förra årets kampanj till detta årets var ett riktigt nerköp.

En annan sak som man aldrig tänker på är att för varje jobb så skapas mängder med grafik som aldrig används. Kan ibland kännas lite otacksamt att det mesta man producerar aldrig används. Bilden är ett emblem som var tänkt att användas i samband med årets Båtmässa. Den är bara en av massor med bilder som aldrig använts.

batmassan


batmassan_flaskor

Trots att jag jobbat så länge / mycket med Båtmässan så har jag aldrig fått en inbjudan dit. MEN! De otroligt snälla människorna på sailnet som jag gjorde Lysekils Womensmatch kampanjen åt, de gav mig både inbjudan, drinkbiljetter o Vip inbjudan. Tyvärr kunde jag inte komma pga Kickoff på jobbet, men det var ju tanken som räknades och kanske jag hinner iväg en sväng imorrn.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar