måndag 16 februari 2009

Paramount - Förhäxad

Första jobbet jag gjorde för filmbolaget Paramount var för lanseringen av Förhäxad på DVD (engelska Charmed). Det som slog mig var att det saknades artwork för själva produkten, det som fanns var halvtaskiga hopkok i indesign. Det var dock inte helt enkelt att fixa material eftersom bara hälften av bildmaterialet ägdes av Paramount. Hursomhelst så hittade jag 3 st indviduella porträttbilder som jag gjorde bilden till höger av. Alla verkade nöjda med resultatet utom copywritern, hon menade på att bilden liknade “Sagan om ringen” medans charmed var mer som “sex & the city” . På copywriterns initiativ så användes aldrig bilden eller ens visades för kund. Jag tycker att det är synd att ett sådant beslut kan tas av en enda person som dessutom befinner sig långt ifrån den riktade åldersgruppen, det vittnar om en ganska trist rangordning som finns på reklambyråer.

Förhäxad sålde bra mer än förväntat så kanske var det rätt att slopa bilden till höger. Men det hade ändå varit kul och sett vad kunden tyckte, det faktum att det liknande sagan om ringen tog jag snarare mer som en komplimang.

Jag gjorde även en hemsida till förhäxad (se bilderna nedan). Det var några år sen nu och jag mindes den som ganska hyffsad. Men när jag tittade på den senast så var jag grymt besviken på mig själv, jag borde kunnat göra bättre. Trots min egen besvikelse så emottogs sidan ganska väl och vi fick genom den nya uppdrag.
charmedt
c1 c3 c4 c2

0 kommentarer:

Skicka en kommentar