Innan jag började jobba med reklam på reklambyrå så gjorde jag massa bannerannonser och posters för diverse fester o liknande. Till varje ny annons skapade jag ett 3d logo, här följer ett litet exempel på hur det kunde se ut.

Sånt här skär ju i en “riktig AD´s” ögon. Det skall ju helst vara en svartvit tydlig logga utan några fantasifulla effekter. Fast jag måste erkänna att jag gillar dom och den stilen, men så är jag ju ingen riktig AD heller :-). Fast jag tror ju att sånt här främst anses vara förkastligt för att de helt enkelt inte kan göra det själva. Med dagens betydligt bättre tryckteknik och det mesta blir digitalt så finns det ju ingen direkt anledning att spara på krutet.

Men nu verkar det vara lite av ett trendskifte, jag får alltmer uppdrag att göra liknande 3D modifieringar av befintliga logos. Jag antar att min byrås AD´s sneglat lite mot marknaden i övrigt. Framöver kommer det säkert att postas massa glassiga 3d logos!

Candylogopink
logo_botanna
 logoinsparken
nectar
logoHearts
   

0 kommentarer:

Skicka en kommentar