torsdag 19 februari 2009

Diggiloo – svensk sommartradition

Diggiloo är tveklöst ett av de allra största och mest folkkära artistevenemang. I ca 3 år har jag i stort sett gjort allt bildmaterial till både print och webb. Det började med en logga i neon, till en ljusskylt av lampor, till överdriven svensk sommar, ett manér som pågått sen jag gjorde första bilden. Såvitt jag vet så är kunden väldigt nöjd med bilderna, jag får ofta höra efter att någon på byrån presenterat mina bilder att kunden var jättenöjd, ibland mer än så. Borde vara sant då vi fått göra så mycket mer för dom de senaste åren. Detta har lett till att jag har blivit “Mr Diggiloo” med hela byrån och många verkar tro att detta är det enda manér jag klarar av.

Diggiloo är en riktig framgångssaga och vad jag har hört så skall det vara en mycket välproducerad dundershow. Har man en gång sett Diggiloo så fortsätter man att titta även nästa år, för de lär visst ha de allra trognaste besökarna och de ökar i antal varje år.
Jag är faktiskt trött på att jobba med Diggiloo och jag vägrade faktiskt att göra Diggiloo detta året. Jag har aldrig blivit inbjuden till nån föreställning så jag vet inte vad det handlar om, jag har aldrig heller träffat eller ens sett kunden, så jag känner mig sådär måttligt engagerad. Jag blev dock lurad till att göra årets bilder också, AD´n var riktigt slug (och mycket duktig med). Men nästa år så kommer jag “inte” vara inblandad i Diggiloo (hoppas jag;).

Bilden till höger: Poster 2008
Bilden nedan till vänster: Poster 2009
Bilden nedan till höger: Poster 2007
diggi3
diggiloo_big diggi

0 kommentarer:

Skicka en kommentar