CellMark_PaperWeek_2009

Byrån har ett återkommande uppdrag att varje år göra en annons för en mässa (eller vad det är) som hålls i NewYork. Cellmark handlar med pappersmassa och deltagarna är nog lika roliga som själva ämnet. Därför är annonserna i en aningen roligare stil. Annonsen ovan är den senaste som troligen går i tryck just nu. Idén är de två figurklippta träden som formar Cellmarkloggan. Turligt nog är är det byråns främste AD som håller i projektet och det ger sig uttryck i att jag istort sett får utforma bilden precis hur jag vill, jag får köra min grej helt enkelt. Bilden är inte så värst komplex i retuschen, att forma träden var ju enkelt. Jag har däremot lagt till en massa dis och blurreffekter för att ge bilden en mer läcker och aptitlig känsla.

Nu e det skrytdags igen, känsliga personer får sluta läsa. Det här är min blogg och här finns ingen jantelag. Men bilden till höger är förra årets annons som jag fick skapa helt o hållet själv jag var “All in one” alltså Kreatör, AD etc. Cellmark hörde av sig och sa att det var den bästa annonsen de nånsin fått, jag bräckte alltså minst 10 försök på bara en bråkdel av ordinarie tid.
byhr_tattoo2

0 kommentarer:

Skicka en kommentar