måndag 26 januari 2009

Lysekil Womens Match

Se världens bästa seglartjejer göra upp i Lysekil Womensmatch. Kampanjen som går i bästa piratstil alá “Pirates of the Carribean”. Med texten “Slaget i Lysekil”  så förs tankarna till klassiska sjöslag. Bilderna visar tre kaptener från Frankrike, England och Sverige. De flögs hit och fotograferades av fotografen Rob Vanstone.

Under fotningen hade vi tillgång till en ganska omfattande garderob och en mycket duktig stylist (har ej namn). Jag har gjort retusch, montage, grafik och artwork på bilderna. För att öka den klassiska känslan i bilderna så skapade jag grafikelement i en stil som påminner om snidad trä, något jag antar (hoppas) de hade på piratbåtar. Måste personligen säga att jag inte är särskillt intresserad av segling, har aldrig ens stått på en segelbåt. Men bilderna gör mig aningen sugen att gå o titta. 


Lysekil_claire

lysekil_trio_korr
   

Kampanjmaterialet består av Printannonser, posters, adbox, webbintro och video. Vårat uppdrag täckte inte webbsidan men vi fick göra ett “webbintro” som kan ses ovan. Snart kan du se det på http://www.lysekilwomensmatch.se/

0 kommentarer:

Skicka en kommentar